CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Oct 3, 2011

Nak stori mori la sikit ~

Lama x menulis. Rasa rindu, indeed!

Minggu keempat di semester kedua, ternyata ianya sebuah landasan baru dalam perjuangan menuju kemenangan.

Semangat yang diselit perasaan tertekan, adakalanya, membuat diri kadang2 akhirnya mengakui, “ Letih! “

Bukan mahu menyerah. Bukan. Sama sekali bukan. Kerana ana bukan bercinta dengan medan ini untuk sebuah keduniaan yang mungkin boleh di beli dengan segulung sijil. Cuma, stress yang bertimpa dek inferior yang melampau dengan classmates. Argghhh!

Cinta medan ini, penuh dengan PASSION. Ghairah.
Doakan ana istiqamah.

Nak stori mori la sikit ~

Alhamdulillah, tajuk thesis yang telah ana propose pada cuti semester lepas, telah pun di approve. Maka, menjadilah ana anak angkat kepada Dr. Noor Mohammad Osmani, berasal dari Bangladesh yang fasih berbahasa Arab & English. SubhanAllah. Memang ana suka Dr. itu! (-_-)

Pun begitu, kata Dr. pada pertemuan sulung kami 2 minggu lepas, tajuk ana harus di revise memandangkan cadangan ana untuk memfokuskan penulisan terhadap kitab tafseer Mafateeh Al-Ghaib also known as At-Tafseer Al-Kabeer tulisan Imam Fakhruddin Ar-Razi agak RUMIT. Maka, masa yang di ambil untuk membuat research berkaitan itu, mengambil masa yang agak lama. Ohh. X nak extend sem, Na’uzubillah!

Ana tahu, tafseer itu agak sukar di fahami, tapi apakan daya, ana suka! So now, I need to choose whether mengedit sedikit tajuk itu dengan tidak memberi fokus pada 1 kitab tafseer atau.. memilih tajuk lain. Masih ada masa. Cadangan Dr.

*thinking*

Mengharapkan curahan idea2 dari langit & bumi ciptaan ALLAH. Semoga datangnya seperti lebatnya hujan yang turun. Ameen Ya Rabb.

Dan kini, di samping tajuk thesis, ana telah mula mengatur langkah mencari maklumat penting untuk assignment yang bercambah2.

1 assignment Studies in the Methodology of Qur’anic Tafseer @ دراسة في مناهج المفسرين: Prof. Dr. Sohirin Solihin, dari Indonesia.

2 assignments Analytical Studies in Sciences of the Qur’an @ دراسة تحليلية في علوم القرآن: Dr. Radhwan Jamal Al-Athrasy, dari Palestin.

2 assignments Research Methodology @ مناهج البحث : Dr. Bachir Soulhi, dari Algeria.

Berapa semuanya? 5 kan? Plus, nak kena gali sumber2, fikrah2 n everythings related to my thesis. So please remind me to work hard on those things.

Kerana orang yang malas, tidak akan berjaya, maka ana tiada pilihan melainkan wajib menjadi seorang yang rajin lagi bersungguh2!

Doakan ana…….!

Mak bapak, redhai perjalanan ceq. Doakan perjuangan ceq. Kerana keredhaan mak bapak menjadi jaminan ceq mendapat redha ALLAH.

Got to go, bye guys! Sehingga bertemu lagi, biiznillah.

PG 4.4 B
Mahallah Ruqayyah
IIUM
1.04 am

2 comments:

incek.loyer said...

sesuai dengan orang hebat macam akak :D

Musa Mohamad said...

best baca...bersemangat tu dia belajar..huhu..nak juga rase mcm tu