CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Jun 13, 2010

ANA CINTA SEMANGAT DIA!

Mencuri sedikit masa ketika mula bosan menghadap nota-nota peperiksaan. Gusar untuk menulis panjang, kerana ana mahu meneruskan ulangkaji.

Sekadar mahu memberi sesuatu kepada antum :
http://www.malaysiakini.com/news/134395

Jika lapang, lawatilah website tadi. Di situ, ada cerita tentang si dia.

Si dia dalam hidup ana, selama 24 tahun. Si dia yang benar-benar mempengaruhi kehidupan ana. Si dia yang benar-benar mewarnai hidup dan memberi segala yang ana mahu.

Si dia yang sedari dulu menjadi qudwah ana. dan selamanya. Si dia yang akan genap berusia 45 tahun tanggal 17 Julai ini. Dedikasi buatmu qudwahku, akan ku nukil ketika tiba masanya.

Pentingnya, ANA CINTA SEMANGAT DIA!

Dia bukan seorang yang petah. Dia tidak pernah berada di puncak untuk berceramah.

Namun, PAS memberi peluang kepada si dia. Berkongsi pentas dengan 2 Tok Guru, pastinya sesuatu yang tak pernah dia bayangkan. Rezeki.

Pastinya sesuatu yang amat mencemburukan! Brother, u got what u wish for. Mencium tangan Qudwahmu ~ Subhanallah, terima kasih kerana menggembirakan dia.

Dia kaget. Dia panik. Sebelum berucap, dia mesej ana, " Upset ". I knew, memang akan cuak. Dia tak suka berdiri di depan. Berucap. Jangan suruh untuk itu, dia bukan beralasan namun dia tidak punya kemahiran itu. Teks yang dibekalkan, hanya dibaca begitu.

Namun, dia cuba mengenepikan semua kelemahan itu demi menyampaikan bahawa apa yang sedang berlaku sekarang tidak mematuhi syariat!

Pagi-pagi lagi, dia sudah menelefon ana. Menceritakan perasaan. Berkongsi pengalaman. Ketawa. Gurauan. Nasihat. Abg d, i love u more than u love me:-)

Dan, selepas telefon, kami bersms lagi. Terakhirnya, mesej dia pada ana : " YOU KNOW ALL THE ANSWERS " selepas ana mengusiknya apakah yang harus ana jawab pada soalan-soalan yang mungkin bertandang. I wish to be his personal assistant.

I wrote dis entry because I'm proud of u my dear brother!


With his eldest daughter, Majdah Fakhriah @ K.Long

Please don't tell him ya what i've shared with you! pray 4 my success my fellow frens, ilal liqa :-)

3 comments:

Muhamad Elyas Harun said...

Abg D is my idol t00!!
(nak join jugak tu!!)

Nony Imtiyaz said...

haha, boleh2, silalah =)

munadhia said...

now i know him. =)
terbaik~ =)